30.10.12

El nostre home és en un món on no se'n fan de preguntes, només es viu i es gaudeix amb els sentiments com a única guia.


UN HOME VALENT...  Inconscient? Confiat? Estimat?

Vaig conèixer un home sempre immers en múltiples i constants canvis. La seva vida darrerament era un continuat vertigen. Tot es movia, s'enlairava, es fonia, s'inflava, lliscava, volava… i en aquest paroxisme vital a voltes era molt feliç i de vegades s'ensorrava esmaperdut i desorientat enmig de tant de batibull.

Era com dalt d'una barca sense rems en un riu atorrentat, llançat d'un cantó a l'altre, sotraguejat sense parar. Mil paisatges s'escolaven davant els seus ulls insaciables. Tot el sorprenia, tot l'entusiasmava i tot l'esborronava. Tan gaudia com patia. Era un món excitant i atractiu on la barreja de risc i passió el tenien encisat i atrapat.

I com se'n surt el nostre home?
Deixant-se anar. Allà el tens giravoltant, pujant i baixant per l'espiral de sensacions amb ensurts i descobertes sense treva. Encantat de la vida i gaudint com un infant

I que pensa fer aquest home?
Res i tot. El que vagi venint i que no pari. Confia en la seva ànima que el guia. Ell se sent un vehícle ben dotat amb un expert conductor a dins que se l'estima i això l'amara profundament i el deixa del tot desarmat. Aquesta sensació de sentir-se estimat i protegit el consola i el fa sentir com mai s'havia sentit. El plor sempre el té a punt de vessar per tantes emocions que ara sovintegen.

On ha quedat la raó d'aquest home?
Doncs per algun lloc deu estar però no sembla que sigui a primera fila. S'ha donat per la pell i ha deixat tot el protagonisme al sentir del cor i com que veu que les coses van tirant doncs s'ha retirat i s'ho mira tot amb sorpresa però està tranquil·la i descansa després de tant de temps de brega (inútil?) Bé sempre ha fet el que ha pogut, el millor que sabia, potser el que li semblava que tocava.

I ara què?
Bona pregunta, per que no hi ha ningú per respondre-la. El nostre home és en un món on no se'n fan de preguntes, només es viu i es gaudeix amb els sentiments com a única guia. És un tarannà molt llaminer que no deixa lloc als dubtes. Sempre t'ho passes bé i quan una cosa no t'hi surt, doncs bon vent i sant tornem-hi. Ves si n'és de senzill. Tu voldries altra forma d'estar viu?      

Això sembla massa fort no?
Per a una persona normal sí però no pas pels qui es llancen a viure amb la guía del seu cor. És tan diferent la perspectiva que no té comparació ni explicació possible. Tot són casualitats, avinenteses, intuïcions, sensacions… que t'empenyen i et transporten per damunt del que t'envolta. Només t'has de deixar portar i creu-me sempre arribes a bon port. (I la raó sempre a l'armari amb pany i clau)

I quin és el preu que es paga?
No saber mai el que t'espera.
No entendre gaire bé el que passa.
No tenir temps de rumiar-s'hi.
Cap garantia d'encertar-la.
Que has d'estar sempre alerta.
Que el que comença sempre acaba

Joan Martí
On hi ha un somni, hi ha un camí
_______________________________________________



UN HOMBRE VALIENTE 
(¿inconsciente? ¿confiado? ¿amado?)

Conocí a un hombre siempre inmerso en múltiples y constantes cambios. Su vida últimamente era un vértigo continuado. Todo se movía, se elevaba, se fundía, se hinchaba, se deslizaba, volaba… y en este paroxismo vital a veces era muy feliz y otras se hundía perdido y desorientado en medio de tanto barullo.

Era como ir en una barca sin remos en un rio torrencial, lanzado de un lado a otro, sacudido sin parar. Mil paisajes desfilaban ante sus ojos insaciables. Todo le sorprendía, todo le entusiasmaba, todo le atemorizaba. Igual gozaba que sufría. Era un mundo excitante y atractivo donde la mezcla del riesgo y la pasión le tenían hechizado y atrapado.

Y ¿cómo lo resuelve nuestro hombre?
Dejándose llevar. Allí lo tienes girando, subiendo y bajando por la espiral de sensaciones con sustos y descubrimientos sin tregua. Encantado de la vida y gozando como un niño.

Y ¿qué piensa hacer este hombre?
Nada y todo. Lo que vaya viniendo y que no pare. Confía en su alma que lo guía. El se ve como un vehículo bien dotado con un experto conductor dentro que lo quiere y esto lo llena profundamente y lo deja del todo desarmado. La sensación de sentirse amado y protegido lo consuela y le hace sentir algo nunca sentido. El llanto siempre lo tiene a mano pues las emociones ahora menudean.

¿Dónde ha quedado la razón de este hombre?
Pues por algún lado debe andar pero no se la ve a primera fila. Se ha dado por vencida y ha dejado todo el protagonismo al sentir del corazón y como ve que las cosas van tirando pues se ha retirado y se lo mira todo con sorpresa pero está tranquila y descansa después de tanta lidia (¿inútil?) Bien siempre ha hecho lo que ha podido, lo mejor que sabía, quizá lo que le parecía que había que hacer

Y ¿ahora qué?
Buena pregunta, porque no hay nadie para responderla. Nuestro hombre está en un mundo donde no se hacen preguntas, solo se vive y se goza con los sentimientos como única guía. Es un talante muy apetecible que no deja lugar a dudas. Siempre te lo pasas bien y cuando una cosa no sale a tu gusto pues viento fresco y otra vez al tajo. Mira si es sencillo. ¿Quieres mejor forma de estar vivo?

¿Esto parece demasiado fuerte, no?
Para una persona normal sí, pero no para los que se lanzan a vivir guiados por su corazón. Es tan diferente la perspectiva que no tiene comparación ni explicación posible. Todo son casualidades, coincidencias, intuiciones, sensaciones… que te empujan y te transportan por encima de lo que te rodea. Solo has de dejarte llevar y créeme siempre llegas a buen puerto. (Y la razón siempre en el armario bajo llave)

Y ¿cuál es el precio que se paga?
No saber nunca lo que te espera
No entender muy bien lo que pasa
No tener tiempo para pensarlo
Ninguna garantía de acierto
Que has de estar siempre alerta
Que lo que empieza siempre acaba

No hay comentarios:

Publicar un comentario